Semurni mana deraian hujan
sesuci itulah luahan perasaan seorang perempuan
Aku bagai air laut yang pelbagai ragamnya
kadangkala panas kadangkala sejuk
kadangkala tenang kadangkala ribut
apabila ombak memukul membantai
tenangnya laut kian berkocak
khazanah alam termusnah kini
semakin jauh laut berlari semakin banyak pengalaman diri
semakin banyak yang ditempuhi
semakin banyak hati disakiti
semakin banyak yang ditemui
semakin merana jiwa ini
semakin jelas alam realiti
semakin dekat dengan fantasi
aku ingin mengorak langkah
ibarat ombak yang sering menerjah
aku ingin berdiam diri
ibarat laut yang senang menyendiri
namun aku tetap aku
aku takkan menjadi sesiapa
aku manusia ciptaan tuhan
berkehendak tapi tak berkesempatan
aku khalifah Allah bumi kudukung berdiri gagaah
aku hamba selemah hamba
ingin kaya tetapi papa
aku ingin benih sejati tak mahu aku merosak diri
aku wanita punya perasaan ingin belaian kasih dan ihsan
aku pemimpin kepada rakyat
menegak kebenaran tak mahu tergugat
aku insan cemerlang gemilang
mahu hidup disenangi orang
sungguhpun begitu
aku gagal aku kecundang
segala yang datang telah kutendang
aku sedih sungguh kecewa
hasrat impianku tidak terlaksana
aku tidak berputus asa
hidup dan perjuangan terus meredah masa
tapi aku ingin mancari
suatu benda yang aku tak pasti
senakin lama aku mencari
semakin kusut pemikiran ku ini
semakin aku terus mencari
semakin tidak aku temui
lain benda yang aku cari
lain benda yang menanti
aku sunyi aku bosan
benda kucari tiada kesamapaian
aku geram aku menyampah
hidupku kini semakin lemah
aku sakit aku perit
hidupku manjadi semakin sempit
aku bosan aku rindu
tiada tempat ingin mengadu
semua sibuk mengejar masa
tiada tempat kuluah rasa
aku masih tak henti mencari walau yang kucari taiada ambil peduli
adakah aku perlu berhenti
atau koma selama-lamanya
aku masih mempersoalkannya..

0 comments:

Post a Comment

Powered by Blogger.